Radionice povodom Svjetskog dana voda
S ciljem da osvijesti djecu o važnosti vode i njenoj ulozi u našem životu, profesorica Vlatka Husetović odlučila je održati radionice s pokusima za četvrte razrede.
Svi razredi imali su radionicu u svojoj učionici. Ona im je, između ostalog, bila prilika da se iskažu kako bi kao predstavnici svog razreda otišli u gradsku knjižnicu gdje ih je dočekalo još zanimljivih pokusa. U radionicu nas je uvela naša ravnateljica koja je bila ponosna na to što je škola svojim učenicima uspjela priuštiti jedno takvo lijepo i vrijedno iskustvo. Nastavila je profesorica Husetović s par riječi dobrodošlice.
Kako je ove godine Svjetski dan voda obilježen pod nazivom "Otpadne vode", najviše su mogli čuti o načinima onečišćavanja voda, a nadam se da su izvukli i poruku o tome kako vodom treba raspolagati. Sve to nisu naučili kao inače, sjedeći u klupi i čitajući kjigu, već su do zaključaka morali sami dolaziti služeći se priborom koji se našao pred njima. Na taj način nisu sve dobili gotovo, već su morali i naučiti razmišljati. Njihova precizna opažanja sve su nas iznenadila i doista razveselila. Ipak, da ih usmjerimo na pravi put, mi malo stariji, koji smo sada već dobro upoznati s kemijom, malčice smo im u tome pomogli. Bilo je prekrasno vidjeti kako tako mala djeca uče baratati složenim pojmovima te kako primjenjuju znanje koje su stekli u redovnoj nastavi.
Od svih su najsretniji ipak bili naši četvrtaši koji su na jedan dan zavirili u prekrasan svijet kemije i naučili nešto novo. Smatram da je to itekako vrijedilo jer, kako je i ravnateljica rekla, djeca su naša budućnost i u njih se isplati ulagati. Bez imalo razmišljanja možemo reći da je u naše male prijatelje uloženo zaista mnogo truda jer bez radionica koje je pripremila profesorica kemije i bez izložbe naše profesorice likovnog Nikoline Šimunović, njihov pogled na zagađenje voda ne bi bio isti.
(tekst: Laura Rogar, 7.a / fotografije: Tara Hoić, 7.d)
Priča o vodi
Tijekom mjeseca ožujka u prostorima gradske knjižnice Sesvete i gradske knjižnice Vrapče postavljena je izložba učeničkih radova tri osnovne škole: OŠ Sesvetska Sela, OŠ Jelkovec i OŠ grofa Janka Draškovića pod vodstvom prof. Marijane Magdić, prof. Mirne Coljak i prof. Vlatke Husetović.
Priču o vodi umjetnički je obogatila postavom skulptura o vodi naša profesorica likovne kulture Nikolina Šimunović.
Polazeći od spoznaje da je voda izvor života dogovorili smo zajednički projekt o vodi „Odraz“. Zajedničkim projektom pokušali smo prikazati jedan od mogućih načina obrade teme o vodi.
Cilj projekta bio je povezati gradivo iz kemije, biologije i prirode sa svakodnevnim životom.
U našoj školi učenici četvrtih razreda prošli su kroz četiri radionice. Dugoročni cilj ovakvog načina rada je uvođenje znanstvenog pristupa i načina rada uz jednostavne pokuse. Radom na projektu učenici razvijaju građanske vještine i stavove dokazujući da je uloga pojedinca ključna uloga u izgradnji boljeg svijeta.
Dana 22. ožujka održana je i radionica u gradskoj knjižnici Vrapče kojoj je nazočila i naša ravnateljica gospođa Danica Rajković kojoj je pripala čast da dane voda u našoj školi proglasi otvorenima.
Učenici su u ulozi forenzičara vješto otkrivali i predlagali svoja rješenja.
prof. Vlatka Husetović
Dojmovi:
Profesorica je u tjedan dana djecu dodatno educirala o vodi i količini vode na Zemlji i o načinu praćenja pokusa. Postupno ih je učila kako donositi/zapisivati opažanja i kako iznositi zaključke. Naučila ih je i kako trebaju raditi pokuse da znaju kako ih provoditi i kako ih promatrati. Djeci su se radionice očigledno svidjele sudeći po glasnome pljesku na kraju svake radionice. Dvadesetero najbolje djece iz tih četvrtih razreda profesorica je na Svjetski dan voda dočekala u knjižnici kako bi im još proširila znanje putem pokusa i predavanja nekih od najboljih kemičara u školi. Tamo su naučili kolika je zastupljenost vode i kako je nama na raspolaganju samo mali djelić vode za piće (1%). Djecu je to vrlo iznenadilo i mislim da će u budućnosti više razmišljati o tome kako će postupati s vodom. Mislim da je radionica djecu naučila mnogim stvarima i da će im ovo znanje pomoći u budućem školovanju i u životu. Većina djece se uključivalo u radionice kako bi izrekli svoja mišljenja o pokusima i kako bi dokazali svoje znanje da ga, naravno, onda prošire. Ruke su stalno bile u zraku. Pokusi su im se činili vrlo zanimljivima i nisu mogli dočekati da s njima počnu, i čim su dobili priliku, odmah su počeli iznositi opažanja. Na početku su im opažanja bila vrlo sužena, no što je dulje trajala radionica, profesorica ih je sve više i više učila kako pravilno zapažati stvari koje se događaju u pokusu. Tako su do kraja sata njihova opažanja bila vrlo opširna. Promatrali su pokuse kako im ne bi promaklo nijedno malo opažanje. Opažaje su prodiskutirali u grupama i pisali ih na papir. Mislim da su se djeci radionice jako svidjele i da će imati velik učinak na njihovu budućnost u višim razredima škole, a i poslije njih. Bili su vrlo zainteresirani za stvari koje im je profesorica govorila i za pokuse koje su radili i mislim da je za njih to iskustvo bilo odlično. Profesorica ih je upoznala s osnovnim dijelom kemije/biologije koji će im trebati u sedmome razredu, a i prije. U radionice je uloženo mnogo truda i mislim da su bile vrlo uspješne. Radionice su bile vrlo poučne i pažljivo isplanirane kako bi mlađoj djeci prenijeli što više znanja prikladnih za njihov uzrast.
(tekst: Marin Smolić, 7.b)
Izložba prof. Nikoline Šimunović