U Godini čitanja učimo strategije aktivnoga čitanja!
Učenici 4. d razreda u dva su školska sata s knjižničarkom Kristinom Nikić naučili strategije aktivnoga čitanja i vježbali kako ih koristiti na književnim tekstovima primjerenima 4. razredu osnovne škole. Kroz suradnju, pismeno, usmeno i likovno izražavanje razvijali su interes za umjetnička djela te usvojili strategije aktivnoga čitanja.
Osim aktivnosti vezanih uz strategije čitanja, izradili su i plakat „Zašto je čitanje važno?“ te oslikavali književne likove iz pročitane priče. Učenički radovi izloženi su u školskoj knjižnici.
Godina čitanja 2021.
Hrvatska Vlada podržala je prijedlog Ministarstva kulture i medija da se 2021. godina proglasi Godinom čitanja uz slogan „Čitajmo da ne ostanemo bez riječi”.
S obzirom na pandemiju i smanjene mogućnosti organizacije i sudjelovanja u kulturnim događanjima na uobičajene načine, jedna od kulturnih djelatnosti koja bi u ovoj situaciji mogla priskrbiti više pozornosti i vremena jest upravo čitanje. Budući da je čitanje jedan od preduvjeta sudjelovanja u kulturi, ono izravno i neizravno utječe na poboljšanje ukupne kvalitete života pojedinca i društva.
Zašto nam je čitanje važno
Puno je različitih korisnih razloga za poticanje čitanja, ali jednako je tako važno da čitanje razvija samosvijest, samopouzdanje i vrijednosti koje nisu uvijek vidljive, ali su dugoročno važne za kvalitetu života pojedinca i opće dobro zajednice. Znanstveno je dokazano da djeca kojima se čita od male dobi razvijaju maštu, smisao za humor, kritičko razmišljanje, empatiju, aktivno slušanje, da lakše povezuju uzročno – posljedične odnose i imaju širok vokabular.
Čitanjem se možemo staviti u situacije u kojima se u stvarnom životu možda nikad ne bismo našli. Pismenost je sposobnost čitanja i pisanja što se čini prilično jednostavnom definicijom. Ali to baš i nije tako. Između dviju krajnosti ovladavanja pisanjem i čitanjem s jedne strane i potpune nepismenosti s druge strane nalaze se mnogi prijelazni stupnjevi: pismenost je stvar stupnja. Dakle, pročitati nešto i razumjeti dva su vrlo različita stupnja čitalačke pismenosti.
Mjesec hrvatskoga jezika
Hrvatski jezik je jezik naše pismenosti, kulture i identiteta, a od 21. veljače do 17. ožujka obilježavamo njegov mjesec.
Za početak manifestacije izabran je 21. veljače kada obilježavamo Međunarodni dan materinskoga jezika (UNESCO), već 22. veljače obilježavamo Dan hrvatske glagoljice i glagoljaštva te Dan Nacionalne i sveučilišne knjižnice - datum na koji je 1483. godine otisnuta prva hrvatska tiskana knjiga Misal po zakonu rimskoga dvora, samo 28 godina nakon što je dovršena Gutenbergova Biblija, a bila je na hrvatskome jeziku i na glagoljici.
Završetak manifestacije je 17. ožujka, na dan objave Deklaracije o nazivu i položaju hrvatskoga književnog jezika iz 1967. godine. Hrvatski je sabor 1997. godine utemeljio Dane hrvatskoga jezika koji traju od 11. do 17. ožujka.
Cijelom se manifestacijom Mjeseca hrvatskoga jezika ističe važnost očuvanja našega jezika sa svim njegovim narječjima i dijalektima te bogatom jezičnom poviješću i baštinom.
Veliki broj učenika naše škole sudjelovao je u radionicama i igrama te obilježio ovaj značajan mjesec raznolikim aktivnostima sa školskom knjižničarkom, Kristinom Nikić.
Učenici razredne nastave učili su o tropismenosti i trojezičnosti Hrvata, pisali uglatom glagoljicom te se likovno izražavali slikavši glagoljične inicijale.
Učenici predmetne nastave na satu hrvatskoga jezika i satu razrednika sudjelovali su u virtualnom escape room-u „Putevima hrvatskoga jezika“ te kroz suradničko učenje i igru prošli kroz cijelu povijest jezika, a najbolji su bili i simbolično nagrađeni.
U aktivnostima je sudjelovalo oko 270 učenika škole, a svi koji žele, još uvijek mogu zaigrati virtualni escape room dostupan na poveznici: https://bit.ly/kvizhrv.
Božićna blackout poezija
Međunarodni mjesec školskih knjižnica i mjesec hrvatske knjige
Svake se godine u listopadu i studenom obilježavaju Mjesec hrvatske knjige i Mjesec školskih knjižnica. Ove su godine učenici predmetne nastave sudjelovali u nacionalnom kvizu za poticanje čitanja „Razlistaj se“ posvećenom planetu Zemlji, a popis pobjednika dostupan je na poveznici.
Učenici razredne nastave uključili su se u međunarodni projekt razmjene straničnika (Bookmark Exchange Project) u sklopu kojega su izrađivali vlastite straničnike na temu „Put do zdravlja i dobrobiti“ i slali ih svojim vršnjacima u Sloveniju, Portugal i Rusiju, a neke od njihovih fotografija pogledajte na poveznici.
Preporuke za ljetno čitanje
Noć knjige 2020.
Svake se godine 23. travnja na Svjetski dan knjige i autorskih prava organizira manifestacija Noći knjige, a ove se godine ona održala virtualno. Tema su bile knjige koje su promijenile svijet, a naši su učenici na mrežnoj stranici virtualne knjižnice svakodnevno mogli otvarati jedan kalendarski datum i otkriti pojedino djelo koje je promijenilo naš svijet ili utjecalo na njega.
Svaki novi dan donosio je i nove zadatke pa su tako učenici mogli čitati, pisati, crtati, fotografirati i snimati u sklopu raznolikih aktivnosti, a rezultate njihova rada objavili smo virtualnoj knjižnici. Na samu Noć knjige učenici su zaigrali kviz te ponovili naučeno o predstavljenim književnim naslovima i dobili zahvalnicu za sudjelovanje.
Virtualna izložba učeničkih radova
Dragi učenici,
ovo nije prvoaprilska šala! Naša virtualna knjižnica danas slavi prvi tjedan postojanja, a već je pospremila vaših 86 prekrasnih umjetničkih djela!
I dalje vrijedno radite i dijelite s nama svoje likovne, literarne i sve ostale uratke. Posjetite našu učeničku riznicu, lajkajte i komentirajte što vam se sviđa i dakako - podijelite s nama svoje radove.
Virtualna knjižnica dostupna je na poveznici.
Prvi tjedan učeničkih radova preuzmite i u PDF formatu.
Grofova virtualna knjižnica #ostanidoma
Dragi učenici i učitelji!
Iako smo vam dostupni i na sve dosad korištene načine, ovu smo knjižnicu zamislili kao mjesto za učenje, odmor i druženje.
Svakodnevno provirite u našu virtualnu knjižnicu i pogledajte nove sadržaje!
Vaše knjižničarke
Jasenka i Kristina